Ravensburger Disney Villainous
Ravensburger Disney Villainous - Najlepsze oferty
Ravensburger Disney Villainous - Opis
Najgorszy zbiera wszystko!Do tej pory Złoczyńcy Disneya żyli w ukryciu – okryci niesławą i pokonani przez Bohaterów cierpliwie czekali wiele lat… Aż nadszedł moment, gdy znów mogą stanąć na scenie w blasku fleszy i pokazać światu swoje barwne osobowości. Szczęśliwe zakończenia wszyscy znają, ale nikt nie wie jak wyglądałyby baśnie, gdyby Złoczyńcom udało się zrealizować swoje niecne cele. A najbardziej ekscytujące jest to, że teraz możemy to sprawdzić na własnej skórze!
Czarne charaktery są ciekawsze
Przywołujemy postaci, które znamy, ale ich historię opowiadamy na nowo. Tym razem do gry nie potrzebujemy prawości, szlachetności i dobra – przeciwnie: w cenie jest przebiegłość, chciwość oraz bezwzględność. Zło ma zatriumfować, a najgorszy zbierze wszystko!
Złoczyńcy
Gra Disney Villainous polega na wcieleniu się w jedną z sześciu postaci z najbardziej znanych filmów Disneya:
- Kapitana Haka (największego wroga Piotrusia Pana)
- Dżafara (złego czarownika walczącego z Alladynem)
- Diabolinę (czarownicę, która rzuciła urok na Aurorę – Śpiącą Królewnę)
- Księcia Jana (chciwego przeciwnika Robin Hooda)
- Królową Kier (bezwzględną władczynię, którą spotyka w Krainie Czarów Alicja)
- Urszulę (przebiegłą wiedźmę pragnącą zguby syrenki Arielki)
Każdy z graczy wybiera jednego z sześciu Złoczyńców i, korzystając z jego unikalnych zdolności, stara się osiągnąć swój Cel (Złoczyńcy mają różne Cele). Oprócz Złoczyńców w grze biorą również pozytywni Bohaterowie filmów, ale tym razem ich męcząca dobrotliwość (...) więcej może co najwyżej zaszkodzić innym uczestnikom gry – o ile dobrze to rozegramy.
Zaczynamy!
- Zawartość:
- 6 pionków symbolizujących Złoczyńców
- 6 Plansz
- 6 Talii Złoczyńcy (30 kart w jednej talii)
- 6 Talii Przeznaczenia (15 kart w jednej talii)
- 6 Przewodników Złoczyńcy (charakterystyka i wskazówki odnośnie danego Złoczyńcy)
- 3 Żetony Blokady
- 1 Żeton Przeznaczenia
- 1 Kociołek
- 80 Żetonów Mocy
- 6 Kart Referencji (z celami każdego ze Złoczyńców oraz symbolami Akcji)
Zasady gry:
1. Każdy z graczy po wybraniu swojego Złoczyńcy otrzymuje przypisane do niego: Planszę, Pionek, Talię Złoczyńcy, Talię Przeznaczenia, Przewodnik Złoczyńcy oraz Kartę Referencji. Ważne, by osoby biorące udział w rozgrywce miały miejsce zarówno na rozłożenie Planszy oraz położenie po jej bokach Talii Złoczyńcy (z lewej) oraz Talii Przeznaczenia (z prawej) – jak i przygotowanie miejsca na Stos Odrzuconych Kart, które będą znajdować się pod Talią Złoczyńcy i Talią Przeznaczenia. Kociołek z Żetonami Mocy powinien znajdować się w zasięgu wszystkich osób biorących udział w grze.
2. Wszystkie Talie tasujemy i umieszczamy na stole (wokół Plansz) rewersem do góry. Rozpoczynamy Rozdanie Początkowe – każdy gracz pobiera po 4 karty, na które może patrzeć, ale nie wolno mu ich pokazywać przeciwnikom.
3. Gracze we własnym zakresie ustalają kolejność gry – osoba rozpoczynająca rozgrywkę nie dostaje żadnego Żetonu Mocy; drugi gracz wyciąga z Kociołka Mocy jeden Żeton; trzeci i czwarty biorą po dwa Żetony, a piąta i szósta osoba w kolejce otrzymuje po trzy Żetony Mocy.
Każdy ze Złoczyńców posiada inny Cel, który musi osiągnąć, by wygrać grę.
Cele umieszczone są na Kartach Referencji – wszystkie Karty Referencji są takie same, zatem Złoczyńcy znają nie tylko swój Cel, ale również innych graczy.
Cele Złoczyńców:
- Kapitan Hak musi doprowadzić do odsłonięcia Piotrusia Pana z Talii Kart Przeznaczenia, odblokować lokację Drzewo Wisielca, przesunąć Piotrusia Pana na lokację Wesoły Roger, a następnie go tam pokonać.
- Królowa Kier musi przemienić Karcianą Straż w Wickety i rozstawić je po swoim Królestwie w taki sposób, aby w każdej lokacji znajdował się przynajmniej jeden Wicket, a następnie poprawnie zagrać kartą Wykonaj Strzał.
- Książę Jan musi posiadać przynajmniej 20 Żetonów Mocy.
- Dżafar musi odblokować Jaskinię Cudów, zagrać Magiczną Lampą, zahipnotyzować Dżinna i umieścić Magiczną Lampę w Pałacu Sułtana.
- Diabolina musi wykorzystać zaklęcia i rozstawić je w swoim Królestwie w taki sposób, aby w każdej lokacji znajdowało się przynajmniej jedno Zaklęcie.
- Urszula musi zagrać kartami: Trójząb i Korona, przenieść je do swojej Jaskini i pokonać Króla Trytona.
Każdy ze Złoczyńców posiada własną Planszę reprezentującą jego Królestwo – wszystkie Karty, którymi gra, są również częścią tego Królestwa, natomiast Karty trzymane w dłoniach oraz Karty Odrzucone już do niego nie należą.
Gracze w każdej turze przesuwają swoją postać do innej lokacji na swojej Planszy (o ile nie jest zablokowana symbolem kłódki), Wykonują Akcje (np. używając Kart z dłoni czy pobierając Żetony z
Kociołka Mocy), uzupełniają swoje Karty (tak, by zawsze mieć cztery karty w rękach) – Karty pozwalają również na złapanie w pułapkę przeciwników, ponieważ w Talii Kart Złoczyńcy znajdują się Sojusznicy (pomocnicy Złoczyńców), a na Kartach Przeznaczenia są np. Bohaterowie (pozytywne postaci, które można skierować przeciwko innym graczom). Oprócz tego w obu Taliach znajdują ... mniej
Ravensburger Disney Villainous - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.
Rex
- 2023-02-07m...a
- 2022-12-09m...0
- 2022-09-10