Pakiet Game On. Tomy 1-2: Na jedną noc, Więcej niż przyjaciel
Pakiet Game On. Tomy 1-2: Na jedną noc, Więcej niż przyjaciel - Najlepsze oferty
Pakiet Game On. Tomy 1-2: Na jedną noc, Więcej niż przyjaciel - Opis
Początki techniki komputerowej obfitowały w zaskakujące szczegóły. Zagłębianie się w historię odkryć i wynalazków, dzięki którym obecnie możemy się cieszyć wyrafinowaną technologią, jest świetną rozrywką, jednak cofnięcie się do korzeni świata komputerów niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści. Najważniejszą z nich jest łatwiejsze zrozumienie zasad działania komputerów i innych urządzeń związanych z procesorami. W końcu dziś nawet zwykły użytkownik powinien wiedzieć, jaka jest różnica między pamięcią operacyjną a masową, znać koncepcję plików i folderów czy mieć choćby podstawową wiedzę z zakresu grafiki komputerowej.Ta książka jest fascynującą i nieco sentymentalną opowieścią o tajemnym życiu toczącym się wewnątrz komputerów i innych inteligentnych urządzeń. Mówi też o historii poszczególnych wynalazków. Dzięki niej zrozumiesz, co w ciągu ostatnich dwustu lat doprowadziło ludzi, chcących po prostu sprawniej się porozumiewać, do wynalezienia różnych urządzeń. Przeczytasz również o rzeczywistych mechanizmach działania komputerów osobistych, multimediów cyfrowych i internetu. Nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej, aby zrozumieć, czym jest tranzystor, jak działają systemy operacyjne i czym się różnią bity od bajtów. Książka jest napisana w przystępny sposób, a jej lektura sprawi Ci ogromną przyjemność!
Dowiedz się, czym w istocie są:
różne rodzaje kodów
systemy dziesiętny, binarny i szesnastkowy
bramki logiczne, sumowanie i przerzutniki
pamięć, mikroprocesor, magistrala
system operacyjny i języki (...) więcej programowania
Ukryty kod maszyny. Wróć do źródeł!
Spis treści:
Przedmowa (iv)
Rozdział 1. Najlepsi kumple (1)
Rozdział 2. Kody i kombinacje (7)
Rozdział 3. Kod Braille'a a kod binarny (13)
Rozdział 4. Anatomia latarki (20)
Rozdział 5. Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga (30)
Rozdział 6. Telegrafy i przekaźniki (38)
Rozdział 7. Naszych dziesięć cyfr (45)
Rozdział 8. Jeśli nie system dziesiętny, to co? (52)
Rozdział 9. Bit bita bitem pogania (67)
Rozdział 10. Logika i przełączniki (84)
Rozdział 11. Bramki (100)
Rozdział 12. Binarna maszyna sumująca (129)
Rozdział 13. A co z odejmowaniem? (142)
Rozdział 14. Sprzężenie zwrotne i przerzutniki (154)
Rozdział 15. Bajty i system szesnastkowy (179)
Rozdział 16. Czas sklecić pamięć (189)
Rozdział 17. Automatyzacja (205)
Rozdział 18. Od liczydła do scalaka (242)
Rozdział 19. Dwa klasyczne mikroprocesory (264)
Rozdział 20. Kod ASCII i galeria znaków (290)
Rozdział 21. Magistrala komunikacyjna (305)
Rozdział 22. System operacyjny (324)
Rozdział 23. Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe (339)
Rozdział 24. Języki wysokiego i niskiego poziomu (352)
Rozdział 25. Rewolucja graficzna (366)
Podziękowania (384)
Bibliografia (384)
O autorze: Charles Petzold, sławny guru programistów, od lat pisze o komputerach. Jego książki, takie jak klasyczne dzieło Programowanie Windows, wpłynęły na wielu programistów. W 1994 roku otrzymał nagrodę Windows Pioneer z rąk samego Billa Gatesa, zdobył też tytuł MVP. Swój pierwszy artykuł o programowaniu w Windowsie napisał w 1986 roku. Mieszka w Nowym Jorku. mniej
Pakiet Game On. Tomy 1-2: Na jedną noc, Więcej niż przyjaciel - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.